De populaire foto-app Instagram krijgt binnenkort eindelijk een Androidversie. Voor iOS heeft het anderhalf jaar oude fotoplatform al meer dan 27 miljoen geregistreerde gebruikers.

Instagram heeft bijna in zijn eentje de hele retro-foto-hype aangezwengeld. Met de diverse filters en tilt-shiftoptie kunnen normale foto’s binnen een handomdraai een retro-look aangemeten krijgen. De vraag waarom Instagram nog niet op Android beschikbaar is, werd door medeoprichter Kevin Systrom ontwijkend beantwoord tegenover TechCrunch. “Als we tegelijk op zowel Android als iPhone aanwezig hadden willen zijn, hadden we niet kunnen innoveren zoals we dat nu gedaan hebben.” Om Androidgebruikers niet al te zeer voor het hoofd te stoten claimt Systrom echter dat de app “op sommige manieren” beter wordt dan die voor iOS. Een releasedatum is nog niet bekendgemaakt.

Tegelijk met de aankondiging van de Android-versie vertelde Systrom meer over het businessmodel en de inkomsten van de retro-app. Volgens hem is de interactie van gebruikers met de app op het niveau van Facebook. Hoe daar geld aan te verdienen valt, wist hij echter ook niet direct te vertellen. “We hebben een visueel platform en adverteerders houden van visuele media. Met Instagram groeien we sneller dan alle anderen. Zit daar iets in om een omzet van miljarden te halen? Ik denk dat we daar wel iets op kunnen vinden.”

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten