Microsoft's nieuwe zoekmachine Bing heeft een sterke tweede week beleefd in zijn bestaan. Het dagelijkse gebruik onder websurfers in de Verenigde Staten nam toe in de afgelopen week tot ongeveer 12%.Die 12% betekent een groei van zo'n 3% ten opzichte van de periode 25-29 mei, de week voordat Bing officieel werd gelanceerd. Het aantal malen dat op Google naar Bing werd gezocht, vertoonde ook een piek deafgelopen week maar lijkt nu wat te normaliseren. Ditbetekend onder anderedat gebruikers de nieuwe zoekmachine inmiddels goed weten te vinden.

Hoewel Bing dus nog steeds groeit, is die groei nu wat af aan het vlakken ten opzichte van de week ervoor. Toch lijkt Bing precies op tijd te komen voor Microsoft. In mei van dit jaar was het aandeel dat Microsoft search had in de zoekmarkt slechts 1% ten opzichte van 5% een jaar daarvoor.

Of Bing de aandacht vast kan houden van zijn nieuwe gebruikers blijft afwachten. Microsoft zal er echter alles aan doen om de nieuwsgierigheid naar Bing en de voorlopige groei te handhaven. Dit doet zij onder meer met een marketingcampagne die het bedrijf zo'n 80 tot 100 miljoen dollar zal kosten.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten