Ziggo gaat klanten ondersteunen met elektronica

In de gebieden waar kabelinternetaanbieder zeer hoge snelheid internet (120 MB/s) aanbiedt, gaat Ziggo de zogenaamde Service+dienst aanbieden.Uit onderzoek bij klanten waar de hoge internetsnelheid wordt aangeboden blijkt, dat een optimale thuisnetwerkinstallatie cruciaal is voor het behalen van de aangeboden snelheden. Met de Service+ biedt Ziggo zijn klanten de mogelijkheid om tegen betaling, naast de bestaande dienstverlening, elektronicaproblemen op te lossen.

Van het optimaliseren van de netwerkbekabeling, het verhelpen van computerproblemen tot het ophangen van bijvoorbeeld een lcd-scherm.

Ziggo wil graag dat zijn klanten de optimale beleving halen uit de beschikbare technologie en het gebruik van digitale media.  De steeds verdere integratie verhoogt de vraag naar extra ondersteuning. Uitgebreid onderzoek geeft aan dat de extra ondersteuning vooral gevraagd wordt op het gebied van computer en internet, binnenhuisbekabeling en de installatie van audio/visuele apparatuur. Om aan deze vraag tegemoet te komen introduceert Ziggo deze Service+ dienst.

De Service+ ondersteuning wordt geboden door telefonische hulp of door een specialist aan huis. Zo kan bijvoorbeeld de computer op afstand worden overgenomen om zo problemen op te lossen. Telefonische hulp kost €0,65 per minuut. Een specialist aan huis kost €50 voor de eerste 45 minuten en €15 voor ieder volgend kwartier. Bovendien geld voor de thuisspecialist "no cure, no pay". Kan hij de problemen niet oplossen, dan betaalt de klant niets.

Ziggo heeft de Service+ dienst eerst een tijd lang uitgeprobeerd. Klanten in de snelle internet gebieden met een Alles-in-1-extra- of internet Z3-pakket, zullen door Ziggo worden benaderd. Het uitrollen van deze service zal in de loop van het eerste kwartaal van 2010 plaats vinden.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten