YouTube's grootste succes: Saddam Hussein
2006 was het jaar van de 'user generated content', met YouTube als grote voorbeeld. Op de valreep van 2006 heeft YouTube zijn grootste succes van het jaar beleefd, in de vorm van een korrelige videoclip die met een mobieltje opgenomen is. Alle grote tv-stations hebben geweigerd om de beelden van de ophanging van Saddam Hussein uit te zenden.
YouTube's grootste succes: Saddam Hussein
2006 was het jaar van de 'user generated content', met YouTube als grote voorbeeld. Op de valreep van 2006 heeft YouTube zijn grootste succes van het jaar beleefd, in de vorm van een korrelige videoclip die met een mobieltje opgenomen is.
Alle grote tv-stations hebben geweigerd om de beelden van de ophanging van Saddam Hussein uit te zenden. Zo niet YouTube, waar de beelden dé grote hit van het jaareinde werden. Ook andere beelden, die door de grote tv-stations bewust niet uitgezonden werden, hebben het op YouTube goed gedaan. Zo zijn filmpjes van de bomaanslagen in Madrid en Londen en de tsunami in Azië extreem goed bekeken. De populariteit toont aan dat er wel degelijk een rol voor user generated content is weggelegd in de huidige nieuwsvoorziening.