Yahoo-baas heeft interesse in sociale netwerkdienst

Carol Bartz, de grote baas bij Yahoo, denkt er serieus over na om ook een sociale netwerkdienst te lanceren. De nieuwe dienst moet Yahoo's zoekdienst een extra impuls geven.Bartz denkt niet dat Yahoo zelf een sociale netwerkdienst moet ontwikkelen. Yahookan beter een samenwerkingsverband aangaan met een externe partij die ervaring heeft met het ontwikkelen van een sociale netwerkdienst. "Ik geloof niet dat we de volgende Facebook kunnen uitvinden", aldus Bartz.


Bartz ziet hoe succesvol sociale netwerkdiensten als Facebook, Twitter en Hyves zijn en ze vindt dat Yahoo niet kan achterblijven. Er is veel geld te verdienen met sociale netwerkdiensten en Yahoo kan na de mislukte overnamepoging door Microsoft extra inkomsten goed gebruiken. Bartz is alle divisies, producten en diensten van Yahoo aan het doorlichten om te zien waar het bedrijf kan groeien en hoe het beter kan concurreren met internetgigant Google.

Yahoo is aan het onderhandelen met Microsoft voor een zoekdeal. Yahoo zou met de deal de Live-zoekdienst van Microsoft gaan gebruiken in ruil voor een gedeelte van de advertentie-inkomsten. Bartz is tevens op zoek naar andere partners om samenwerkingsverbanden mee aan te aan. Vooral in Europa wil Yahoo de komende jaren flink groeien.

Bartz deed ook een opmerkelijke bekentenis. Ze gebruikt niet haar eigen Yahoo Maps maar de Maps-dienst van concurrent Google. Volgens Bartz heeft Yahoo te weinig aandacht gehad voor zijn mapdienst en is het alternatief van Google beter.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten