Yahoo ruilt eigen muziekdienst in voor Rhapsody

Yahoo heeft besloten een eind te maken aan de eigen muziekdienst Yahoo Music Unlimited. Het bedrijf gaat nu gebruik maken van de diensten van rivaal Real: het huidige klantenbestand wordt overgezet naar de Rhapsody-muziekdienst. Dat is goed nieuws voor Real, die de populariteit van Rhapsody ziet stijgen.Het grootste struikelblok van de 'conversie' van Yahoo Music Unlimited naar Rhapsody heeft te maken met de prijsstructuur. Yahoo Music Unlimited hanteerde een abonnementsprijs van $5.99 per maand (voor een heel jaar) of $8.99 per maand (voor losse maanden).

Dat is flink lager dan de tarieven van Rhapsody, die $12.99 of $14.99 per maand vraagt, afhankelijk van de mogelijkheid nummers te downloaden naar een muziekspeler. Dat zou dus in sommige gevallen een verdubbeling van het abonnementsgeld betekenen.

Real heeft inmiddels gezegd de 'oude' prijsstructuur van Yahoo voor een bepaalde tijd te respecteren. Verdere details hierover moeten nog bekend gemaakt worden. Het is overigens niet de eerste keer dat Rhapsody een flinke meevaller heeft: Microsoft heeft consumenten bij de sluiting van de MSN Music-dienst ook de keuze gegeven tussen de Zune- of de Rhapsody-dienst.

BetaNews

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten