abonneren

Yahoo kiest voor Google (en niet voor Microsoft)

Het doek is gevallen voor een eventuele overname van Yahoo door Microsoft, nu Yahoo heeft aangekondigd te gaan samenwerken met Google. De overeenkomst houdt in dat Yahoo gebruik mag maken van Google AdSense-technologie op haar websites in de VS en Canada. In het kort komt het erop neer dat Yahoo naast haar zoekresultaten Google Ads zal tonen en de achterliggende technologie mag gebruiken. Met die technologie kunnen advertenties beter op de doelgroep ‘getarget' worden, waardoor het interessanter wordt voor potentiële adverteerders.
Interessanter betekent: meer adverteerders, dus zowel Yahoo als Google spinnen financieel garen bij de overeenkomst. Daarnaast zullen de Instant Messaging-diensten van Yahoo en Google compatibel worden. Google benadrukt op het eigen weblog nog wel dat het hier absoluut niet om een fusie gaat.

Yahoo heeft inmiddels aangekondigd dat er geen verdere gesprekken met Microsoft zullen volgen. Voor de aandelenkoers heeft dat dramatische gevolgen: de aandelenkoers is de laatste 24 uur met ruim 10% gekelderd.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie