abonneren

Yahoo en Adobe stoppen reclame in PDF's

Dat het pdf-formaat populair is, lijdt geen twijfel. Dat realiseren Adobe en Yahoo zich ook: ze willen nu pdf-bestanden gaan voorzien van live internet advertenties. Yahoo wil hiermee concurrent Google een hak zetten op de advertentiemarkt.Tot voor kort waren er alleen statische reclames mogelijk in pdf-bestanden, maar hier is altijdweinig animo voor geweest. De mogelijkheid'live advertenties' te gebruiken is echter een stuk interessanter, omdat zelfs oudepdf-bestanden zo van actuele advertenties kunnen worden voorzien.

De nieuwe pdf-functie krijgt de naam 'Ads for Adobe PDF powered by Yahoo' en biedt zowel irritaties als kansen. Zo kunnen bijvoorbeeld wetenschappelijke publicaties nu gratis verspreid worden, omdat de kosten gedekt worden door de advertenties.

Tijdens de betafase zal Yahoo als enige bedrijf content aan Adobe mogen verschaffen. Of deze deal ook na het betatraject overeind blijft is niet bekend.

DailyTech

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie