Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Yahoo en Adobe stoppen reclame in PDF's

Dat het pdf-formaat populair is, lijdt geen twijfel. Dat realiseren Adobe en Yahoo zich ook: ze willen nu pdf-bestanden gaan voorzien van live internet advertenties. Yahoo wil hiermee concurrent Google een hak zetten op de advertentiemarkt.Tot voor kort waren er alleen statische reclames mogelijk in pdf-bestanden, maar hier is altijdweinig animo voor geweest. De mogelijkheid'live advertenties' te gebruiken is echter een stuk interessanter, omdat zelfs oudepdf-bestanden zo van actuele advertenties kunnen worden voorzien.

De nieuwe pdf-functie krijgt de naam 'Ads for Adobe PDF powered by Yahoo' en biedt zowel irritaties als kansen. Zo kunnen bijvoorbeeld wetenschappelijke publicaties nu gratis verspreid worden, omdat de kosten gedekt worden door de advertenties.

Tijdens de betafase zal Yahoo als enige bedrijf content aan Adobe mogen verschaffen. Of deze deal ook na het betatraject overeind blijft is niet bekend.

DailyTech

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie