Yahoo bevecht overname Microsoft met driejarenplan

Hoewel analisten claimen dat een overname van Yahoo door Microsoft niet af te wenden is, probeert Yahoo koste wat het kost de overname tegen te houden. Het bedrijf heeft nu een driejarenplan ingediend dat aandeelhouders vertrouwen moet geven in een 'onafhankelijk' Yahoo.Yahoo probeert zijn aandeelhouders duidelijk te maken dat het bedrijf het beste presteert wanneer het onafhankelijk kan opereren. Daarom is het bedrijf met een driejarenplan gekomen; de doelstelling is dat het in deze drie jaar de cash flow verdubbelt naar een omzet van $8.8 miljard in 2010.

Dit plan is overigens niet helemaal nieuw: Yahoo heeft het in december 2007 al voorgelegd aan de directieraad, maar brengt het nu openlijk naar buiten om ook de aandeelhouders te overtuigen.

Ongeacht de uitkomst van deze actie is Yahoo al begonnen met het doorvoeren van wijzigingen om aan de doelstelling te voldoen. Een aantal nieuwe product- en partnerwijzigingen in de laatste twee maanden zijn hier het bewijs van. Zo heeft Yahoo nieuwe technologielabs opgezet in Bangalore (India) en Haifa (Israël), heeft het nu in T-Mobile een strategische partner, introduceerde het een nieuw product met de naam OnePlace en lanceerde het Digg-concurrent Buzz.

BetaNews

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten