abonneren

Yahoo begint met testen sociaal netwerk Mash

Yahoo is begonnen met het testen van zijn nieuwe sociale netwerk Mash. Vrijdag nodigde Yahoo een beperkt aantal mensen uit om de nieuwe webdienst uit te proberen. Volgens Yahoo is Mash een volgende-generatie webdienst en is het onafhankelijk van Yahoo's blodienst Yahoo 360.Yahoo was één van de eerste internetbedrijven die inzag dat het delen van media met vrienden en familie via het internet groot zou worden. Het bedrijf kocht start-ups als Flickr.com, maar het kon nooit echt goed zijn concurrenten op het gebied van sociale netwerken, zoals MySpace.
Bebo, Orkut en Facebook, bijbenen.

Yahoo benadrukt dat het testen van Mash pas is begonnen en dat een lancering nog niet op korte termijn staat te gebeuren. Een nieuw aspect van Mash is dat gebruikers bijna alles kunnen aanpassen, ook - met toestemming - de profielen van bevriende gebruikers.

Het is de bedoeling dat Mash een aantal bestaande Yahoo-diensten en applicaties combineert. Gebruikers kunnen hun profielen publiekelijk delen over het internet of alleen onder een groep vrienden.

Buzztracker
Yahoo maakt ook bekend dat het BuzzTracker.com heeft overgenomen. De twee jaar oude startup is een online nieuwsdienst die ongeveer 110.000 bronnen - zowel traditionele media als blogs - raadpleegt om te zien wat belangrijke onderwerpen zijn. Met BuzzTracker kunnen gebruikers zelf rss-feeds maken over een onbeperkt aantal onderwerpen. Yahoo wil met BuzzTracker concurreren met Google News.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie