Met Yahoo's nieuwe Buzz-dienst kunnen gebruikers zelf de content op de homepage van Yahoo bepalen.Veel internetgebruikers zijn bekend met websites waar ze zelf links naar interessante nieuwsartikelen kunnen aanleveren. Elke eigenaar van een website weet wat het effect is wanneer een artikel op de homepage van de nieuwssite Digg terecht komt. Yahoo komt nu met een nieuwsdienst dat moet concurreren met Digg.


Op Buzz kunnen gebruikers links naar interessante online content aanleveren en stemmen op hun favoriete artikelen. Op deze manier is het voor andere gebruikers gemakkelijk om bij te blijven met de interessantste content die er op dat moment op het internet is te vinden.

In tegenstelling tot Digg verschijnen aangeleverde nieuwsartikelen op Buzz niet direct op de homepage van Yahoo. Een redactieteam bekijkt welke artikelen op Buzz de meeste stemmen hebben gekregen en bepaalt dan of het artikel ook op de homepage van Yahoo wordt getoond. Volgens de trafficdienst Alexa staat de homepage van Yahoo op de tweede plaats van meestbezochte websites. Een website kan dus een duizelingwekkende stroom bezoekers over zich heen krijgen wanneer content op de homepage van Yahoo verschijnt.


Website: buzz.yahoo.com

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten