Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Windows 7 WARP maakt DX10-kaart overbodig

Als het aan Microsoft nodig, is er straks geen speciale grafische kaart meer nodig om DirectX 10- of DirectX 10.1-graphics weer te geven. Windows 7 krijgt de beschikking over een nieuwe techniek genaamd WARP waarbij de cpu de Direct3D 10-berekeningen op zich kan nemen.Het doel van WARP is om Direct3D-berekeningen op zich te nemen wanneer er geen grafische kaart voorhanden is, of wanneer de grafische kaart er om onbekende redenen mee op zou houden (tekort aan geheugen, crash).
WARP ondersteunt alle Direct3D 10- en 10.1-instructies en zal vermoedelijk ook alle Direct3D 11-instructies aankunnen. Meer dan een 800 MHz-cpu en 512 MB aan ram is niet nodig voor WARP, al scoort WARP natuurlijk nooit zo goed als een discrete grafische kaart.

Volgens Microsoft haalt een huidige quadcore met WARP in Crysis op 800x600 (low level quality) een framerate van 5,69 fps, terwijl de huidige Intel GMA 4500 niet boven 5,17 fps uitkomt. Dat WARP niet als vervanging voor de grafische kaart dient blijkt wel uit de benchmarks met een nVidia 8500 GT: deze scoort met dezelfde instellingen 41,99 fps.

DailyTech

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie