Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Wall Street Journal en NPR schrappen Flash voor iPad

Twee grote Amerikaanse sites, die van de Wall Street Journal en de National Public Radio (NPR), hebben aangekondigd speciale mobiele sites te gaan maken zonder Adobe Flash.
Dit doen ze met het oog op de Apple iPad, die zoals bekend geen Flash-content weer kan geven.

Zowel de site van de WSJ als die van de NPR maken intensief gebruik van Flash, wat straks een probleem gaat vormen bij het bekijken van deze sites op de iPad. Dus komen ze met een speciale aangepaste iPad-site. Dat is overigens minder drastisch dan de maatregel van Virgin America, die Flash helemaal geschrapt heeft uit de website om iPad-compatibel te zijn.

De oorlog tussen Steve Jobs (Apple) en Adobe lijkt steeds meer in het voordeel van de eerste beslecht te worden, nu sites hun content gaan aanpassen voor de iPad.

iPadPlanet

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie