Vinden.nl staakt gewraakte reclamecampagne

Zoekmachine Vinden.nl heeft besloten de reclamecampagne, waarin persiflages van bekende Nederlanders worden gebruikt, te staken. Daarnaast stelt Vinden.nl per gepersifleerde BN'er een bedrag van € 1.000,- beschikbaar voor een goed doel.Eind vorige week werd bekend dat Joop Braakhekke bezwaar maakt tegen het gebruik van de naam "Joop Braaklekker" en naar de rechter dreigt te stappen. In de uitzending van RTL Boulevard van gisteravond bleek dat ook Willibrord Frequin niet blij is met het gebruik van de naam "Willibrord Frequent".

Inmiddels heeft ook Katja Schuurman, bij monde van haar advocaat, bezwaar aangetekend bij Vinden.nl.

"Eigenlijk begrijpen we de commotie rondom deze reclamecampagne niet. In de media worden bekende Nederlanders continu ongevraagd gepersifleerd in programma's als Koefnoen, de TV kantine en Evers staat op", aldus Jan-Willem Tusveld, directeur Vinden.nl. "We hebben gewoon een grappige reclamecampagne willen maken. We hadden nooit gedacht dat de BN'ers hier zoveel aanstoot aan zouden nemen".

Om verdere commotie te voorkomen, heeft Vinden.nl besloten de reclamecampagne te staken. Daarnaast wil het bedrijf de betreffende zes BN'ers tegemoet komen. Vinden.nl stelt per gepersifleerde BN'er een bedrag van € 1.000,- beschikbaar voor een goed doel. De BN'er mag zelf bepalen aan welk goed doel het bedrag wordt overgemaakt. Tusveld: "We hopen dat de BN'ers gebruik willen maken van ons voorstel en dat hiermee de kou uit de lucht is."

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten