Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Veel kritiek op nieuwe Rabobank-app

De nieuwe app van de Rabobank krijgt veel kritiek te verduren. Veel klanten klagen dat de applicatie, die in feite niets meer is dan een web-app, traag, onstabiel en onoverzichtelijk is.
De bank presenteerde zijn nieuwe app vorige week, maar de klantenservice op onder andere Twitter en Facebook moest dit weekend overuren draaien om de boze klanten te woord te staan. Vooral op sociale media hadden gebruikers weinig lof voor de applicatie.

Onoverzichtelijk design

Vooral het design van de app wordt gehekeld. Klanten moeten in de app navigeren via menu's die verstopt zitten achter bolletjes, maar dat werkt niet intuïtief en ingewikkeld. Bovendien lijkt het ontwerp nog niet helemaal af, want her en der verschijnen stock-foto's van zogenaamde Rabobank-medewerkers in de app.

Instabiel

Ook de snelheid en stabiliteit laten volgens veel gebruikers nog te wensen over. De applicatie is geen native app, maar een veredelde webpagina die is omgebouwd naar een applicatie. Dat betekent dat de app een stuk trager is dan normaal, en ook veel minder stabiel. Er komen soms foutmeldingen voorbij waar gebruikers niets van snappen.

Ontbrekende functies

Gebruikers klagen daarnaast over het ontbreken van diverse functies. Zo zit er geen zoekfunctie in de app waardoor je niet kunt zoeken naar een specifieke transactie. Een ander punt is dat de vingerafdrukscanner voor bijvoorbeeld de Samsung Galaxy-telefoons niet werkt in de app.

Feedback

De Rabobank zegt zelf nog volop te werken aan de app, en heeft onder andere een feedback-knop toegevoegd aan de applicatie zodat gebruikers hun mening kunnen geven. Maar de klantenservice waarschuwt ook dat er veel negatieve kritiek komt van mensen die de app niet eens getest hebben. En daar worden de Twitter-medewerkers niet vrolijk van...

Geschreven door: Tijs Hofmans op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: Internetbankieren, Rabobank, app

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie