Veel irritatie over telefonische service KPN en Ziggo

© CIDimport

Veel irritatie over telefonische service KPN en Ziggo

Geplaatst: 3 november 2008 - 08:11

Aangepast: 17 november 2022 - 08:44

Redactie ID.nl

Het Meldpunt Telefoonirritatie onderzoekt wat mensen goed en niet goed vinden aan het telefonisch contact met bedrijven. Nog nooit waren er zoveel klachten als in oktober. Het verreweg vaakst genoemde bedrijf (32%) in negatieve zin is KPN. Bijna alle merken van KPN kwamen aan bod: Hi, Telfort, Planet, Digitale TV en Digitenne.

Het Meldpunt Telefoonirritatie onderzoekt wat mensen goed en niet goed vinden aan het telefonisch contact met bedrijven. Nog nooit waren er zoveel klachten als in oktober.

Het verreweg vaakst genoemde bedrijf (32%) in negatieve zin is KPN. Bijna alle merken van KPN kwamen aan bod: Hi, Telfort, Planet, Digitale TV en Digitenne. De volgende zwakke broeder op deze lijst is Ziggo (17%) gevolgd door het UWV werknemerstelefoon (8%). Andere regelmatig genoemde slechte presteerders zijn: Wehkamp, Belastingdienst, Vodafone en het CAK.

Mensen ergeren zich vooral aan lang wachten (79%), van het kastje naar de muur worden gestuurd (55%), geen kennis bij medewerker (53%), niet doen wat is beloofd (43%), nnvriendelijke behandeling (38%) en niet terugbellen (37%).

Gelukkig deelt het Meldpunt Telefoonirritatie ook een pluim uit: over Bol.com kwam in oktober geen enkele klacht binnen; wél veel positieve opmerkingen over meedenken en proactieve service.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten