Veel bedrijven zetten Social Media slecht in

Bedrijven die sociale media gebruiken, hebben daar vaak niet goed over nagedacht. Vaak kunnen organisaties niet aangeven welke voordelen ze verwachten van het inzetten van diensten als Twitter of Facebook. Hierdoor wordt het succes van social media beperkt, aldus analistenbureau Gartner.

Het gebruik van sociale media wordt langzamerhand gemeengoed bij bedrijven. Zo gebruikt men bijvoorbeeld Facebook om contact te onderhouden met klanten en wordt er via Twitter gecommuniceerd als er een probleem is met een product.

 

Analistenbureau Gartner claimt dat bedrijven, voordat ze sociale media invoeren, onvoldoende nadenken over hoe die middelen het bedrijf nu helpen. De denkfout ligt in de gedachte dat techniek altijd leidt tot betere samenwerking. Het is een misvatting dat gebruikers zonder sturing hun weg vinden in het gebruik van social media.

 

De analisten waarschuwen dat integratie tussen samenwerkingssoftware en bestaande bedrijfssoftware belangrijk is, omdat medewerkers anders dubbel werk doen en dat leidt natuurlijk tot tijdverlies. Sturing, ondersteuning van medewerkers en nadenken over hoe sociale media gebruikt wordt binnen het bedrijf is dus essentieel.

 

Bron: Computable

 

Wat verwacht jij?

PCM is zelf ook met social media bezig zoals Facebook en Twitter. Omdat we altijd streven naar verbetering vragen wij ons af. Wat verwachten jullie van een PCM Facebook pagina? Heeft zo’n pagina zin? En volg je PCMWEB op Twitter? Alle reacties hierover zijn welkom.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten