Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Uitgever GTA4 klaagt ov-bedrijf Chicago aan

Take Two, de uitgever van de controversiƫle game Grand Theft Auto 4, heeft het openbaarvervoersbedrijf van Chicago aangeklaagd omdat deze zonder reden promotieposters voor de game uit het straatbeeld heeft verwijderd.Volgens Take Two overtreedt het bedrijf de wet omdat het Take Two's recht op vrije meningsuiting schendt. Tevens zijn er contractuele afspraken over de posters met het bedrijf gemaakt. Het openbaarvervoersbedrijf besloot de posters de verwijderen enkele dagen nadat de posters op billboards en in bushokjes in Chicago te zien waren.

Take Two had een contract gesloten met Titan Outdoor, het advertentie-bedrijf dat de advertenties verzorgt voor het openbaarvervoersbedrijf, ter waarde van $300.000. De posters zouden te zien zijn voor zes weken. Take-Two eist van de rechter dat het openbaarvervoersbedrijf de posters weer ophangt en een boete betaald van minstens $300.000.

Het openbaarvervoersbedrijf besloot om de posters te verwijderen omdat Chicago wordt geteisterd door een reeks gewelddadige misdrijven. Sommige mensen denken dat games als Grand Theft Auto 4, waarin de speler in de huid kruipt van een autodief, aansporen tot gewelddadig gedrag bij kinderen en pubers. Er is door onderzoekers geen causaal verband gevonden tussen het gewelddadig gedrag en het spelen van gewelddadige games.


Bron: REUTERS/Mike Segar

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie