abonneren

Twitter ontwikkelt advertentiemodel

Twitter bereidt een advertentiemodel voor, waarbij advertenties in de Twitterfeeds worden opgenomen.
Ook zal het bedrijf toepassingen van derden zoals bijvoorbeeld Tweetdeck proberen te vervangen.

Het lang verwachte businessmodel waarmee Twitter geld wil gaan verdienen met zijn gratis berichtenservice begint volgens website All Things Digital vorm te krijgen. Kort gezegd gaat Twitter Google imiteren met advertenties die bij zoekresultaten in tweets getoond zullen worden.

Wie een onderwerp zoekt in Twitterfeeds zal met bijpassende advertenties geconfronteerd worden. De advertenties zullen tussen de zoekresultaten verschijnen in het Twitterformaat van berichten bestaande uit 140 tekens. Dit betekent dat wie niet zoekt ook geen last zal hebben van de advertenties. Programma's van derden die de TwitterAPI gebruiken zullen de advertenties ook krijgen. Zij krijgen de optie om de advertenties te tonen en zo mee te delen in de opbrengst.

De details over deze advertentieplannen van Twitter moeten nog worden uitgewerkt. Twitter stelt dat dit advertentiemodel voor het bedrijf niet van strategisch belang is, maar meer als een test moet worden gezien. Er worden naast deze advertenties ook nog andere verdienmodellen bedacht en uitgewerkt.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: