Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Twitter ontwikkelt advertentiemodel

Twitter bereidt een advertentiemodel voor, waarbij advertenties in de Twitterfeeds worden opgenomen.
Ook zal het bedrijf toepassingen van derden zoals bijvoorbeeld Tweetdeck proberen te vervangen.

Het lang verwachte businessmodel waarmee Twitter geld wil gaan verdienen met zijn gratis berichtenservice begint volgens website All Things Digital vorm te krijgen. Kort gezegd gaat Twitter Google imiteren met advertenties die bij zoekresultaten in tweets getoond zullen worden.

Wie een onderwerp zoekt in Twitterfeeds zal met bijpassende advertenties geconfronteerd worden. De advertenties zullen tussen de zoekresultaten verschijnen in het Twitterformaat van berichten bestaande uit 140 tekens. Dit betekent dat wie niet zoekt ook geen last zal hebben van de advertenties. Programma's van derden die de TwitterAPI gebruiken zullen de advertenties ook krijgen. Zij krijgen de optie om de advertenties te tonen en zo mee te delen in de opbrengst.

De details over deze advertentieplannen van Twitter moeten nog worden uitgewerkt. Twitter stelt dat dit advertentiemodel voor het bedrijf niet van strategisch belang is, maar meer als een test moet worden gezien. Er worden naast deze advertenties ook nog andere verdienmodellen bedacht en uitgewerkt.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie