Toyota en Ford lopen voorop met smartphone-apps

Toyota en Ford zijn in de automobielmarkt leidend op het gebied van het integreren van hun in de auto ingebouwde infotainmentsystemen met mobiele apparaten als smartphones.

Een onderzoek naar vijf productieklare applicaties voor auto’s van de modeljaren 2011 en 2012 laat zien dat zowel Toyota Entune en Ford Sync App Link-apps de toon aangeven. Dit is gemeten aan de hand van tenminste vier criteria waaronder: variatie in content, mate van integratie, relevantie en implementatie.

Ook niet slecht op een aantal van deze criteria scoren: BMW/Mini Connected, GM MyLink/IntelliLink en Hyundai Blue Link. Onderstaande tabel laat zien hoe de verschillende appliacaties scoren.  

 Het onderzoek is uitgevoerd door Markt analist IHS en gepubliceerd in het rapport IHS iSupply Automotive Research. De volgende generatie infotainment systemen voor auto’s halen een groot deel van hun functionaliteit uit de mobiele apparaten van de bestuurders. Denk daarbij aan iPhones, iPads en andere smartphones en tablets. Dit verschilt nogal van de vorige generatie systemen, die voral gebaseerd zijn op eigen ingebouwde functionaliteit om informatie en en entertainment te verzorgen. De autobouwers kunnen zo elegante oplossingen bieden voor de integratie van sociale media en andere functionaliteit in auto’s. De markt voor de smartphone-app-integratie in auto’s groeit hard, samen met de verkoop van de apparaten ingebouwd in auto’s. In de VS zijn dat nu nog een paar duizend stuks in 2011. Verwacht wordt dat dit snel zal groeien naar tegen de 5 miljoen in 2018.De geintegreerde koppelingen met smartphone-apps bieden in de auto toegang tot clouddiensten, zoals inernetradio, sociale media, en internet zoekfuncties.
Via: IHS
 

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten