Toenemende impact mobiele telefonie

Met de nieuwste generatie telefoons is de consument tegenwoordig continu online. De telefoon wordt gebruikt als agenda, organizer maar ook om te surfen en te chatten. Het bedrijfsleven heeft deze ontwikkeling op de voet gevolgd en is hierop ingesprongen. Zo zijn dienstverleners nu dag- en nacht bereikbaar en moeten zij hun klanten tegenwoordig op ieder moment kunnen bedienen.Gedragsverandering mobiele bellers


Luid sprekende mobiele bellers konden vroeger rekenen op boze blikken van omstanders. Restaurants plaatsten bordjes ‘verboden te bellen' en relaties via een SMS beëindigen was al helemaal ongehoord. Tegenwoordig heeft de beller zich aangepast aan zijn omgeving en is de omgeving op zijn beurt weer gewend geraakt aan de ingeburgerde mobiele telefoon. De ongeschreven regels worden nu zelden nog geschonden. Mobiele bellers houden rekening met elkaar en proberen overlast tot een minimum te beperken.

Senioren en kinderen nu ook aan de mobiele telefoon
Vooral de oudere generatie liet de mobiele telefoon links liggen. Enerzijds omdat men het niet altijd even chique vond met een mobiele telefoon te worden gesignaleerd, anderzijds door de indertijd terechte vrees dat mobiel bellen moeilijk was en met er nooit mee overweg zou kunnen. Door de toenemende populariteit van de mobiele telefoon bij hun kinderen en het gemak waarmee zelfs de kleinkinderen binnen een paar tellen de mogelijkheden van hun mobieltje hebben achterhaald, ziet nu ook de oudere generatie de voordelen van het hebben van een mobiele telefoon in. Zeker als het gaat om in gevallen van nood bereikbaar te zijn. Het is dan ook geen verrassing dat is gebleken dat bezorgde kinderen hun ouders een mobiele telefoon cadeau deden.

De toekomst van de mobiele telefoon
De mobiele telefoon wordt een onmisbaar onderdeel van het hedendaagse leven. Altijd online zijn met vrienden of vriendinnen, 24 uur per dag boodschappen kunnen bestellen of je vrienden je vakantiefoto's laten zien en van je favoriete downloads laten genieten.

"‘Het is nog maar het begin" zegt Paul Vreeburg, algemeen directeur van BelCompany. "Binnenkort zien we realtime op de mobiele telefoon wie er thuis aanbelt, zetten we met de mobiele telefoon de oven thuis alvast aan en boeken we met dezelfde telefoon de volgende vakantie."

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten