Tieners hebben fulltime werk aan mediaconsumptie

Volgens een studie van de Harrison Group onder 1.000 Amerikaanse tieners tussen de 13 en 18 jaar besteden tieners in Amerika meer dan 72 uur per week aan elektronische media, waaronder internet, mobiele telefonie, muziek en games. Omdat de tieners over het algemeen weinig moeite hebben met "multitasken" worden verschillende typen media vaak tegelijkertijd gebruikt, en zit in de 72 uur mediagebruik waarschijnlijk veel overlap.

Een van de conclusies is dat tieners ondanks hun jonge leeftijd over een behoorlijke koopkracht beschikken, mede dankzij bijbaantjes en geld dat zij van hun ouders krijgen. Een op de drie tieners geeft aan een iPod te hebben, meer dan de helft heeft een Sony PlayStation 2 en een derde bezit een Microsoft Xbox. In totaal geeft driekwart van de onderzochte tieners aan regelmatig videospelletjes te spelen.

Muziek is een van de populairste bezigheden, 75 procent van de tieners besteed twee tot drie uur per dag aan het downloaden of luisteren naar muziek. Ongeveer de helft van de tieners beschouwt het downloaden van muziek als illegaal. Ongeveer 68 procent van de tieners heeft een profiel op MySpace.com of een vergelijkbare social netwerking site.

Ondank het forse gebruik van elektronische media vindt meer dan de helft van de tieners zaken als energieconsumptie en het milieu een serieus maatschappelijk probleem.

Bron: CNET news

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten