Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Telfort: Nederlander wil geen 'hippe' mobiele telefoon

Het lijkt erop dat Telfort - u weet wel, die de iPhone níet in Nederland op de markt gaan brengen - de zon niet in het water kan zien schijnen. Het bedrijf heeft namelijk een onderzoek laten uitvoeren waaruit blijkt dat Nederlanders niet zitten te wachten op een hip telefoontje met veel gadgets. Uit het onderzoek (waarvoor 537 Nederlandse mobiele telefoonbezitters tussen de 18 en de 65 zijn ondervraagd) blijkt dat consumenten nauwelijks gebruikmaken van de extra functionaliteiten die veel toestellen bieden.
Zo geeft 53% aan géén gebruik te maken van de mogelijkheid om MMS-berichten te verzenden, 54% nooit te gamen op het toestel, 63% niet te surfen en 73% geen e-mail op het toestel te ontvangen. Zelfs van de mogelijkheid tot het maken van foto's en video's wordt relatief weinig gebruik gemaakt. Nederlanders die een eenvoudig toestel hebben zonder extra functionaliteiten zeggen in ruime meerderheid deze ook niet te willen. Het feit dat al deze extra's op het toestel niet worden gebruikt, laat de meeste consumenten overigens koud.

Geconcludeerd kan worden dat het merendeel van de mobiele toestellen veel functionaliteiten biedt waarop de consument niet zit te wachten. De basisfunctionaliteit die echter wél gewenst is blijkt echter vaak onder de maat. Maar liefst een derde van de Nederlanders blijkt gefrustreerd te raken bij het gebruik van een mobiele telefoon omdat de batterij te snel leeg is (48%), omdat ze bepaalde instellingen niet kunnen vinden (46%), omdat ze geen of een slecht bereik hebben (44%), omdat de toetsen te klein zijn (39) of omdat ze zichzelf terughoren bij het bellen (32%). Het algehele gebruiksgemak van mobiele toestellen scoort overigens goed: 84% van de ondervraagden geeft aan een nieuw toestel vrij snel onder controle te hebben.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie