Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

T-Mobile compenseert gedupeerde Sidekick-gebruikers

T-Mobile in de Verenigde Staten maakt een gebaar naar de gedupeerde Microsoft Sidekick-gebruikers, die door een knullige fout al hun online opgeslagen gegevens kwijt zijn geraakt.T-Mobile in de Verenigde Staten maakt een gebaar naar de gedupeerde Microsoft Sidekick gebruikers die door een knullige fout al hun online opgeslagen gegevens kwijt zijn geraakt.De hele week al wisselen tegenstrijdige berichten elkaar af over de storing die de oorzaak was van het zoekraken van de gegevens van de backup-server die door Microsoft in Redmond wordt gehost.

Alle in de cloud opgeslagen gegevens van de Sidekickgebruikers zijn verloren gegaan door een ongelukkige aaneenschakeling van fouten na een storing van de server. Over de precieze oorzaak wordt vooral gespeculeerd.

De Sidekick is een webapparaat, een soort umpc of smartphone die door Microsoft alleen in de Verenigde Staten is verkocht door T-Mobile. De Sidekick is een product van het door Microsoft in 2008 overgenomen bedrijf Danger.

In een vaag bericht zei Microsoft gisteren nog dat er nog een kans was dat een gedeelte van verloren gegane gegevens nog hersteld zou kunnen worden.

Ondanks dat T-mobile hier geen blaam treft, trekt het bedrijf het boetekleed aan en komt de ongelukkige Sidekick-klanten tegemoed. Eerder was al een maand gratis internettoegang ter waarde van $20 toegezegd. Nu wordt dat aangevuld met een tegoedbon ter waarde $100.

Deze ongelukkige kwestie stelt wel de ontwikkeling van "de Cloud' als online mechanisme voor alle online toepassingen en gegevensopslag ter discussie. De fundamentele kwestie daarbij is het vertrouwen die de gebruikers van dit soort diensten in de betreffende providers moeten hebben.

Als grote spelers als T-Mobile en Microsoft nu al demonstreren dat ze niet in staat zijn om de (persoonlijke) gegevens van hun online "in the cloud" klanten veilig te beheren. Wie kunnen dat dan wel? De gevolgen van alleen al het zoekraken van de contact en agenda-informatie van grote groepen mensen kan grote stagnatie in zakelijke contacten veroorzaken. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie