Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Sony lanceert vandaag YouTube-rivaal eyeVIO

Sony lanceert vandaag in Japan zijn YouTube-rivaal eyeVio. Sony wil de videodienst ook in andere landen lanceren, maar het bedrijf wil eerst afwachten hoe de videodienst wordt ontvangen in Japan voordat het buitenlandse versies ontwikkelt. Volgens Sony-baas Howard Stringer is de Japanse lancering onderdeel van Sony's ‘stille softwarerevolutie'.
Met eyeVIO kunnen gebruikers in een gecontroleerde omgeving overal en wanneer ze maar willen zelfgemaakte videofilmpjes delen.

EyeVIO is de eerste aanval van Sony op Google's YouTube-videodienst. In tegenstelling tot de anarchistische vrijheid die YouTube-gebruikers hebben, houdt Sony goed in de gaten wat er aan filmpjes wordt geüpload naar eyeVIO. Sony verwacht dat hierdoor zijn videodienst interessanter is voor bedrijven die videocontent willen delen maar ook hun imago willen beschermen. Sony-woordvoerder Takeshi Honma denkt dat er behoefte is aan een schone en veilige plek waar bedrijven hun advertenties kunnen plaatsen. EyeVIO-gebruikers kunnen zelf bepalen wie hun videocontent kunnen zien en voor hoe lang.

De videodienst is gratis voor gebruikers. Sony hoopt dat de videodienst genoeg omzet uit advertenties en deals met mediabedrijven genereert om op termijn winstgevend te zijn.


Website
: eyevio.jp

Bron: Reuters

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie