Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Sociale netwerkdiensten vooral voor contact vrienden

Volwassenen en tieners gebruiken sociale netwerkdiensten als MySpace en Hyves vooral om contact te houden met vrienden en kennissen en niet om nieuwe vrienden op te doen. Dit blijkt uit een onderzoek door het analysebureau Pew Research.Uit het onderzoek van Pew blijkt dat het aantal volwassenen dat een profiel heeft aangemaakt op een sociale netwerkdienst sinds 2005 meer dan verviervoudigd is, van 8 procent in 2005 naar 35 procent in 2008. Ook blijkt uit het onderzoek dat hoe jonger de volwassene is, des te meer hij gebruik maakt van de netwerkdienst.
Van de volwassenen tussen de 18 en 24 jaar - met een internetverbinding - heeft 75 procent een profiel op een sociale netwerkdienst. Van de volwassenen tussen de 25 en 34 jaar heeft 57 procent een profiel aangemaakt en van de volwassenen die 65 jaar of ouder zijn, heeft maar zeven procent een online profiel. Het geslacht maakt niet uit. De percentages waren ongeveer gelijk tussen mannen en vrouwen.

Maar 49 procent van de volwassen gebruikers van sociale netwerkdiensten zoekt nieuwe vrienden via de dienst. Ongeveer 89 procent is alleen lid van een netwerkdienst om contact te houden met vrienden en kennissen, en 57 procent gebruikt een netwerkdienst om ook daadwerkelijk af te spreken met vrienden. Van de tieners gebruikt 72 procent sociale netwerkdiensten om afspraken te maken met vrienden.

Behalve contact te houden met vrienden worden netwerkdiensten ook gebruikt om evenementen te organiseren, steun te vragen voor een goed doel, te flirten, voor zelfpromotie en om nieuwe zakencontacten op te doen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie