Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Snelle auto's en kaviaar

Op het hoogtepunt van de dotcom-hype zwommen technologiebedrijven in het geld. Grote kantoren, verre reizen en luxe etentjes, het kon niet op.
Na het uiteenspatten van die droom zijn de meeste bedrijven het wat rustiger aan gaan doen, maar incidenteel worden wij journalisten nog wel eens uitgenodigd voor een gelegenheid waar de sterke drank vloeit als vanouds en de kaviaar per kilo wordt geserveerd.

Ondergetekende is onderweg naar Nederland na gisteravond in Parijs een dergelijk gebeuren bijgewoond te hebben. PC Tools, een van oorsprong Australisch softwarebedrijf dat inmiddels in handen is van Symantec, kondigde in Parijs aan te starten met sponsoring van een raceteam in de Renault World Series. Op de sponsoring na heeft deze bekendmaking niets te maken met software en is in essentie een manier om het merk PC Tools bekender te maken. Op het evenement waren dan ook vooral hooggeplaatste marketingmensen aanwezig die moeten helpen om Europa bekend te maken met PC Tools.

Hoogtepunt was de onthulling van de race-auto van het door PC Tools gesponsorde team, waar het logo van PC Tools een keer of vijftien overheen was geplakt (gelukkig vrij stijlvol, voor zover een racewagen met stickers er stijlvol uit kan zien). Zoals gebruikelijk werd de auto omringd door schaarsgeklede dames die op het oog niet veel ouder leken dan de meisjes uit Berlusconi’s harem. Na de onthulling van de auto werden bar en buffet geopend. De eerder genoemde kaviaar werd in beschaafde hoeveelheden verorberd maar de drank ging des te sneller. Vooral enkele aanwezige Engelse journalisten hadden er zin in en enkelen bezochten zo veel afterparties dat ze daarna direct aan konden schuiven bij het ontbijt in hun hotel.

Ben ik nog dingen te weten gekomen over producten van PC Tools? Gelukkig waren er ook wat mensen aanwezig die niet dronken waren en wel verstand hadden van de software die ze verkochten. De productstrategie voor 2011 en 2012 is me duidelijk en ik ken nu iedere sales- en marketingmanager van het bedrijf. Het nuttige en aangename zijn dus andermaal met elkaar verenigd en ik keer huiswaarts met genoeg kaviaar achter de kiezen voor het komende jaar.

Geschreven door: Abram Wagenaar op

Category: Opinie, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie