abonneren

Sinterklaas en Kerstman doen aankopen online

Sinterklaas en de Kerstman weten steeds beter de digitale winkelstraten te vinden voor hun cadeautjes. Uit onderzoek van Kieskeurig.nl en Totaal TV blijkt dat maar liefst 70% van de mannelijke en 56% van de vrouwelijke consumenten online webwinkels inschakelt in de zoektocht naar de perfecte decembercadeautjes. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de onbeperkte winkeltijden (22%) en een ruimere keuze (14%). Kieskeurig.nl deed onderzoek onder 1696 respondenten naar hun online aankoopgedrag voor de decembercadeaus.
Van de Sinterklaas vierende respondenten geeft 39% tussen de 10 en 50 euro uit. Opvallend is dan ook dat meer dan de helft van hen aangeeft voor de kerstcadeaus minder dan 10 euro online te besteden.

Behalve voor het kopen van presentjes vindt ruim een derde het internet ook een inspiratiebron voor cadeau-ideeën. In vergelijking met de feestdagen vorig jaar zegt 32% van de respondenten vaker hun cadeautjes online aan te schaffen. Bijna de helft van hen zegt evenveel presentjes online te kopen.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: