abonneren

Seinfeld nieuwe gezicht Microsoft

Komiek Jerry Seinfeld wordt het nieuwe gezicht van Microsoft. Seinfeld gaat samen met Bill Gates het Windows-besturingssysteem aanprijzen in een nieuwe serie tv-commercials. Microsoft wil met Seinfeld afstand nemen van het nerdy imago van zijn Windows-besturingssysteem. De marketingcampagne kost Microsoft $300 miljoen, waarvan Seinfeld ongeveer $10 miljoen opstrijkt.

Windows heeft een niet al te goed imago. Veel consumenten zien Windows - en dan vooral Windows Vista - als een ingewikkeld besturingssysteem dat vooral bedoeld is voor ervaren computergebruikers; de zogenaamd "nerds". Het besturingssysteem van concurrent Apple wordt door veel consumenten gezien als een gebruikersvriendelijker en hipper besturingssysteem.

Apple deed recentelijk een marketingaanval op Microsoft met zijn "Mac vs PC"-campagne. In de tv-spotjes van Apple werd een nerdy PC-gebruiker- die vaag iets weg had van Bill Gates - voor gek gezet door een hippe, trendy Mac-gebruiker. Veel computergebruikers vonden echter de mooie, hippe Mac-gebruiker arrogant en kregen sympathie voor de "underdog" PC-gebruiker.

De Seinfeld-spotjes van Microsoft zijn vanaf 4 september op de televisie te zien.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie