Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Seinfeld nieuwe gezicht Microsoft

Komiek Jerry Seinfeld wordt het nieuwe gezicht van Microsoft. Seinfeld gaat samen met Bill Gates het Windows-besturingssysteem aanprijzen in een nieuwe serie tv-commercials. Microsoft wil met Seinfeld afstand nemen van het nerdy imago van zijn Windows-besturingssysteem. De marketingcampagne kost Microsoft $300 miljoen, waarvan Seinfeld ongeveer $10 miljoen opstrijkt.

Windows heeft een niet al te goed imago. Veel consumenten zien Windows - en dan vooral Windows Vista - als een ingewikkeld besturingssysteem dat vooral bedoeld is voor ervaren computergebruikers; de zogenaamd "nerds". Het besturingssysteem van concurrent Apple wordt door veel consumenten gezien als een gebruikersvriendelijker en hipper besturingssysteem.

Apple deed recentelijk een marketingaanval op Microsoft met zijn "Mac vs PC"-campagne. In de tv-spotjes van Apple werd een nerdy PC-gebruiker- die vaag iets weg had van Bill Gates - voor gek gezet door een hippe, trendy Mac-gebruiker. Veel computergebruikers vonden echter de mooie, hippe Mac-gebruiker arrogant en kregen sympathie voor de "underdog" PC-gebruiker.

De Seinfeld-spotjes van Microsoft zijn vanaf 4 september op de televisie te zien.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie