Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Second Life verandert langzaam in spookstad

Second Life sterft langzaam uit. Bedrijven die virtuele kantoren in de online wereld hebben opgezet, hebben deze kantoren inmiddels weer opgeheven. De gebruikers die nog over zijn hebben sowieso geen interesse in de aanwezigheid van grote corporaties in de online wereld.Dit zijn de conclusies van de Australische onderzoeker Kim MacKenzie, die haar proefschrift gewijd heeft aan deze online community. Ze concludeert in het proefschrift dat veel mensen hun interesse in Second Life zijn kwijtgeraakt, waardoor de online wereld geen aantrekkelijk platform meer is voor bedrijven.
De kantoren van Dell, Toyota, Coca-Cola, BMW, AOL en Vodafone waren zo goed als uitgestorven en de sporadische gebruikers die hier nog rondliepen waren gelieerd aan de bedrijven zelf.

MacKenzie benadrukt ook dat Second Life zijn appeal verliest door de instabiliteit van de software zelf. Een kwart van de keren crashte het programma. Een mogelijke oppepper zou kunnen bestaan uit het verbeteren van het platform en het toevoegen van nieuwe communicatiemogelijkheden, zoals spraakchat.

Fudzilla

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie