Seagate CEO: ik help mensen porno kijken

De meeste CEO's houden zich braaf aan het PR-protocol, maar dat is niet de stijl van Bill Watkins, de CEO van Seagate. Volgens hem zorgt Seagate ervoor dat mensen krijgen waar ze om gevraagd hebben: rotzooi.Letterlijk zei Bill Watkins tijdens een zakendiner, afgelopen dinsdag in het gemeentehuis van San Francisco: "Laten we de waarheid onder ogen zien, wij zijn niet bezig om de wereld te veranderen. We maken een product dat mensen helpt om meer rotzooi te kopen - en om porno te kijken."

Watkins is een opvallende persoon: hij besteedt elk jaar $1,8 miljoen aan Eco Seagate, een triathlon waarbij hij 200 Seagate-medewerkers laat overvliegen naar Nieuw-Zeeland. Toch komt er ook nog wel serieuze taal uit de mond van de Texaan. Watkins noemt beveiliging, DRM, vormfactor en energieverbruik de grootste problemen waar Seagate voor staat. Gevraagd naar de uitdagingen van de mediabedrijven zegt hij: "Mensen maken zich druk dat kranten failliet gaan. Maar wat is het probleem? Het gaat om de content! Niemand maakt zich druk om de manier waarop het bezorgd wordt. Denk aan de post: eerst hadden we de pony-express, postauto's, luchtpost, e-mail. Het maakt niet uit hoe het bij je terecht komt. Ik lees nu meer dan ooit tevoren, maar ik krijg het binnen via mijn pc. Ik hoef niet meer de oprijlaan af te gaan om de krant op te halen. Het gaat om de content".

Seagate gaat in januari op de CES een aantal consumentenproducten introducteren: plug-and-play schijven met hoge capaciteit, zodat je geen laptop hoeft mee te nemen. Later in de zomer komt volgt er ook een terabyte-schijf, die rond de $700 moet kosten. Maar volgens Watson weten we hoe het spel werkt: mensen zullen toch wel in staat zijn om het voor minder te kopen.

Bron: Fortune

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten