Sanoma als eerste met iPad-abonnement

De abonnementendienst van Apple via iTunes is nu officieel beschikbaar. Sanoma is in de Benelux de eerste uitgever die hiervan gebruik maakt met de digitale versies van Viva en Autoweek.

Sanoma conformeert zich hiermee aan de door velen als rigide geziene regelementen van Apple, die het de gebruiker vrijlaat zijn gegevens al dan niet te delen met de uitgever. De uitgever heeft, als de abonnee dat weigert, geen beschikking over de adresgegevens als een e-mailadres van de abonnee.

Met de iPadabonnementen speelt Sanoma naar eigen zeggen in op de behoefte van de consument. Sanoma biedt verschillende abonnementsvormen aan. Maand, kwartaal, halfjaar. AutoWeek kent drie verschillende abonnementsvormen en Viva twee. De abonnementen in de iTunes store kosten, net als bij printabonnementen, minder dan de losse nummers.
 
Onlangs behaalde de Viva iPad app een nummer 3 positie in de lijst van beste media-apps wereldwijd. Deze lijst is samengesteld door het Amerikaans media-onderzoeksbedrijf McPheters & Company, op basis van meer dan 1000 iPad apps van kranten en tijdschriften in meer dan 40 landen. De AutoWeek iPad app won afgelopen januari de Mobile & Marketing Award.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten