Samsung populair bij jongeren

© CIDimport

Samsung populair bij jongeren

Geplaatst: 2 maart 2007 - 14:03

Aangepast: 17 november 2022 - 08:40

Redactie ID.nl

Bijna de helft van de jongeren tussen de dertien en negentien jaar belt met een Samsung mobiele telefoon. Nokia, het op één na populairste merk, moet het met slechts een derde van dat aantal doen. Dit zijn enkele conclusies uit het nieuwe Youth Report, een onderzoek dat door jongerensite Sugababes.nl werd uitgevoerd onder ruim 7.000 van haar leden.

Samsung populair bij jongeren

Bijna de helft van de jongeren tussen de dertien en negentien jaar belt met een Samsung mobiele telefoon. Nokia, het op één na populairste merk, moet het met slechts een derde van dat aantal doen. Dit zijn enkele conclusies uit het nieuwe Youth Report, een onderzoek dat door jongerensite Sugababes.nl werd uitgevoerd onder ruim 7.000 van haar leden. De populairste provider onder de jongeren is Vodafone met ruim 24%, op de voet gevolgd door Hi met bijna 20%.

De concurrentie op het gebied van mobiele telefonie is het hevigst bij de jongens. Zo'n 37% van de markt is voor Samsung, gevolgd door 21% voor SonyEricsson en 20% voor Nokia. LG bedient nog zo'n 4% van de heren en een enkeling heeft een smartphone van het Taiwanese HTC of Qtek. Bij de meiden is de voorsprong van het Koreaanse Samsung veel groter. Ruim 49% van de ondervraagden belt met een Samsung, Nokia volgt pas ver daarna met een kleine 14%. LG, Motorola en SonyEricsson doen het niet veel slechter met ieder zo'n 9%.

Over het algemeen zijn jongeren tevreden met zowel hun telefoon als provider. Slechts 12% van de jongeren is ontevreden of erg ontevreden over hun telefoon, bijna 15% zegt ontevreden of erg ontevreden te zijn over hun provider. Bij de telefoons zijn jongeren het meest tevreden over Samsung (79% zegt tevreden of erg tevreden te zijn) en het minst tevreden over Motorola (53% tevreden of erg tevreden). Bij de providers scoort Hi het beste; 78% van de jongeren die klant zijn bij Hi geven aan (erg) tevreden te zijn. Orange scoort het slechtst, met slechts 46% (erg) tevreden klanten.

De mogelijkheden, gebruiksvriendelijkheid en het uiterlijk van een mobiele telefoon lijken de belangrijkste factoren te zijn bij het kiezen voor een bepaald merk.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten