Samenwerking Microsoft en Yahoo zo goed als rond

Volgens diverse berichten zou de deal tussen Microsoft en Yahoo bijna rond zijn. Er wordt al geruime tijd tussen die twee onderhandeld en als gevolg daarvan heel veel gespeculeerd over een eventuele samenwerking of zelfs en overname. Vooralsnog is er nu sprake van een samenwerking waarbij er geen geld over de tafel gaat. Het betref dan een samenwerking op het gebied van online adverteren en zoeken. Yahoo gaat de Bing zoekmachine gebruiken op zijn websites en Yahoo gaat zoekmachine-advertenties verkopen.

De verdiensten die hier uit voortkomen behoudt Yahoo, in elk geval voor de eerste twee jaar.

Volgens de AllThings Digital blog krijgt Yahoo 110 % van de verdiensten en in het derde jaar 90%. Dat kan dus flink oplopen aangezien Yahoo alle advertentieverkopen verzorgt. Voor Microsoft is het voordeel dat het gebruik van zijn zoekmachine Bing wordt gestimuleerd en zo kan oprukken naar de tweede plaats achter Google.

Hoe de overeenkomst er definitief uit komt te zien is nog niet bekend, maar in elk geval is duidelijk dat de twee bedrijven een sterke samenwerking op het gebied van internetbusiness met elkaar aangaan, om zo de competitie met Google het hoofd te kunnen bieden.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten