Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Rhapsody gaat strijd aan met iTunes

Online muziekwinkelier Rhapsody heeft $50 miljoen uitgetrokken om marktaandeel bij Apple weg te snoepen. Rhapsody gaat niet alleen muzieknummers via zijn online winkel verkopen, maar ook via partners als Yahoo en Verizon.De muzieknummers van Rhapsody zijn voortaan in het MP3-formaat. Dit bekent dat eigenaren van een Apple iPod of iPhone ze ook kunnen afluisteren. Hiervoor bood Rhapsody nummers streaming aan via abonnementen. Gebruikers konden voor tussen de $13 en $15 onbeperkt muzieknummers streamen.

Gebruikers konden eerder de muzieknummers niet downloaden. Doordat Rhapsody niet compatibel was met Apple's succesvolle iPod-muziekspeler kwam de online webwinkel niet goed van de grond. Rhapsody heeft besloten om niet meer te concurreren met de iPod, maar om de trendy MP3-speler te omarmen.

Rhapsody is de muziekdienst achter MTV's muzieksites en achter iLike, een van de meestgebruikte muziekapplicaties op de populaire sociale netwerkdienst Facebook. Via partner Verizon is muziek van Rhapsody beschikbaar voor mobiele telefoons.

Rhapsody beschrijft zijn nieuwe strategie als "muziek zonder beperkingen". Met de $50 miljoen aan marketinguitgaven gaat Rhapsody de komende jaren vooral adverteren op MTV en andere muzieksites.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie