Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Reclameborden Netflix reageren op omgeving

Om de lancering van Netflix in Frankrijk te vieren, heeft de adverteerderstak van de streamingdienst een ludieke campagne bedacht. De digitale reclameborden reageren 'live' op hun omgevingen.

Op de borden worden .gif-afbeeldingen afgespeeld van films en series die te zien zijn op Netflix. Deze bewegende plaatjes bestaan al jaren maar zijn nog altijd erg populair op sociale media.

Uniek is echter dat de reclame wordt beïnvloed door externe factoren. Als het hard regent, verschijnt er bijvoorbeeld een .gif van de film 300. Hoofdrolspeler Leonidas staat daarop met zijn schild in een hoosbui. Is er reden tot een feestje, zoals wanneer Frankrijk een voetbalwedstrijd wint? Dan wordt er een .gif afgespeeld van een dansende dame uit de serie Orange is the New Black.

Twee uur

Het gaat om 100 borden, die op plaatsen worden gezet als stations en winkelcentra. Als het daar erg druk is, dan komt er een .gif van een zombiefilm voorbij. Echt live is het overigens helemaal niet, want het duurt twee uur tot de borden door mensenhanden zijn geüpdatet. Of het in de prakrijk net zo netjes werkt als in het promotiefilmpje, is dus nog maar de vraag.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie