'PlayStation 3 is slecht in schalen van media'

Een Xbox-engineer heeft zich laatdunkend uitgelaten over de PlayStation 3. Volgens hem is de manier waarop Sony beelden probeert op te rekken naar 1080i-resolutie inferieur aan de oplossing die Microsoft gebruikt in de Xbox 360.Aanvankelijk kon de PS3 beelden sowieso niet oprekken door een probleem met de upscaler.

Sinds de laatste firmwareupdate (1.50) maakt Sony gebruik van softwarematige horizontale scaling om tot 1080i-beelden te komen. Bruce Dawson, engineer in de Xbox-groep, vindt dit een inferieure oplossing. Volgens hem is een horizontale scaler véél slechter dan een echte hardware-scaler zoals die in de Xbox 360 te vinden is. Hij zegt dat elke moderne grafische kaart horizontaal kan scalen door wat met pixels te spelen.

Volgens Dawson is het voor een goede upscaling nodig om zowel horizontaal als verticaal te upscalen. Dit is in software niet te doen vanwege de complexiteit; Microsoft gebruikt dan ook een speciale hardwarechip om dit te bewerkstelligen. Dawson is ervan overtuigd dat de PS3-beelden er op de horizontale as erg wazig uit zullen zien. Wel geeft hij toe dat het in ieder geval een verbetering is boven de 480p-output die tot nu toe mogelijk was.

DailyTech

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten