Playboy stopt met DVDs en verlegt focus naar internet

De uitgever van het bekendste blootblad ter wereld stopt met het produceren van DVDs en gaat zijn focus verleggen naar het internet. Playboy bespaart met zijn overstap naar online ongeveer $12 miljoen per jaar.De overstap van DVD naar online bespaart veel geld, maar het kost ook 80 banen en $2 miljoen aan investeringen. Volgens Playboy-woordvoerster Martha Lindeman bracht de "Other"-divisie, waar niet alleen de productie en verkoop van DVDs onder valt, maar ook Playboy Radio - vorig jaar $2,9 miljoen op. Het jaar daarvoor was de omzet nog $3,4 miljoen.


Playbody is door het internet in zwaar vaarwater belandt. Bloot en porno is makkelijk en gratis te vinden op het internet. In plaats van de broek uit te trekken, moet Playboy nu de broekriem aanhalen. Het bedrijf wil $10 miljoen per jaar besparen. In het tweede kwartaal van dit jaar had Playboy een omzet van $73,4 miljoen. Dit is 14 procent minder dan het jaar daarvoor. Playboy-baas Christie Hefner hoopt dat haar bedrijf in de loop van volgend jaar weer winstgevend is.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten