Overeenkomst Microsoft en Yahoo is rond

Yahoo en Microsoft zijn er uit en kondigen officieel hun overeenkomst aan die het web-zoeklandschap zal veranderen. Dit voor zowel gebruikers als adverteerders. Kortgezegd: Microsoft zorgt voor de zoekmachine en Yahoo zorgt voor het verkopen van de advertenties.De beide bedrijven bundelen hiermee hun krachten en bieden hiermee een competitief alternatief voor de zoekmachine van markleider Google. De overeenkomst geldt voor 10 jaar en gaat in na goedkeuring van de medediningsautoriteiten.De belangrijkste punten kort samengevat:

  • Microsoft krijgt het exclusieve gebruik van Yahoo's zoektechnolgie en mag deze integreren in zijn eigen zoekplatform.

  • Microsofts Bing zal het exclusieve zoekalgoritme en zoekplatform zijn voor Yahoos sites.

  • Yahoo zal wereldwijd de belangrijkste verkoper zijn voor de verkoop van zoek-advertenties voor beide bedrijven.

  • Beide bedrijven houden hun eigen overige verkoopactiviteiten.

  • Yahoo zal zijn eigen gebruikerservaring houden op Yahoo websites inclusief de zoekfuncties, al is die gebaseerd op  Microsofts technologie

  • Microsoft betaalt Yahoo een vergoeding voor opbrengsten uit verkeer dat door Yahoo-sites wordt gegenereerd.

  • Webproducten, email, instant messaging en overige advertentieinkomsten vallen buiten de overeenkomst.

Lees het hele verhaal hier.

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten