abonneren

Opera-downloads verdrievoudigd na keuzescherm

Opera, Mozilla en Google lijken gelijk te krijgen in hun bewering dat het bundelen van Internet Explorer met Windows oneerlijke concurrentie is.
Microsoft Internet Explorer 8 heeft op dit moment 60 procent marktaandeel, maar met het browserkeuzescherm lijkt dit niet lang in stand te blijven.

Volgens Opera heeft Microsoft zijn toppositie niet te danken aan de kwaliteit van de browser, maar aan het bundelen van Internet Explorer met Windows. Als een van de grondleggers van het browserkeuzescherm, dat vorige week online werd verspreid via Windows Update, lijkt de kleine browserfabrikant nu gelijk te krijgen. Het aantal Europese downloads van de Opera-browser is sinds de invoering van het keuzescherm namelijk verdrievoudigd.

Het keuzescherm geeft de gebruiker een eenvoudige mogelijkheid om voor een andere browser te kiezen. Naast Internet Explorer worden Opera, Chrome, Firefox, Safari en een aantal kleinere browsers aangeboden. Overigens zijn de browserfabrikanten nog niet helemaal tevreden: ze vinden dat Microsoft niet duidelijk genoeg maakt dat er nog meer keuze is wanneer de gebruiker naar beneden scrollt.

DailyTech

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie