Ook PlayStation Network kampt met drm-fiasco

© CIDimport

Ook PlayStation Network kampt met drm-fiasco

Geplaatst: 23 september 2008 - 10:09

Aangepast: 17 november 2022 - 08:45

Redactie ID.nl

Sony schijnt nogal draconische regels te hanteren voor films die via het PlayStation Network worden aangeschaft. Als een film (per ongeluk) gewist wordt, is het vrijwel onmogelijk de film weer te herstellen.

Sony schijnt nogal draconische regels te hanteren voor films die via het PlayStation Network worden aangeschaft. Als een film (per ongeluk) gewist wordt, is het vrijwel onmogelijk de film weer te herstellen. Gebruikers van de dienst zijn nu boos op Sony.

In de licentievoorwaarden van Sony staat doodleuk vermeld: "Content cannot be redownloaded once it has been downloaded to either a PLAYSTATION 3 or PSP system." Met andere woorden: eenmaal gedownload kunt u maar beter goed op uw bestanden passen, want weg is weg. Een gebruiker op het PS3-forum onderschrijft deze regel. Hij had een film gewist om ruimte vrij te maken op zijn harde schijf, maar mag de film niet opnieuw downloaden van Sony -- terwijl hij in principe recht heeft op een onbeperkte bezitduur.

Wie zijn films toch opnieuw wil downloaden, moet eerst bellen met de Sony klantenservice om toegang te krijgen tot voormalige downloads. Dit mag een klant slechts éénmaal doen.

Nintendo en Microsoft hebben nog geen filmdiensten, maar hanteren voor hun downloadbare games een compleet andere strategie: eenmaal gedownload blijft de game altijd in het bezit van de gamer en kan het dus ook (na verwijderen) opnieuw gedownload worden.

BetaNews

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten