Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Online verzekeren: 'Graag, mits eenvoudig én duidelijk!'

Uit onderzoek van het TechPanel i.s.m. Klikzeker blijkt dat consumenten bij het verzekeren van hun persoonlijke apparatuur het liefst voor een online verzekeraar kiezen met heldere voorwaarden.

 

De tijd dat kopers van een iPhone, tablet of fiets zich direct een verzekering of garantieverlenging lieten aansmeren, ligt definitief achter ons. En ook klopt men liever niet langer aan bij een stoffig assurantiekantoortje met hoge bemiddelingskosten en ingewikkelde formulieren. Uit onderzoek dat in opdracht van Klikzeker.nl onder bijna 250 leden van TechPanel.nl is uitgevoerd, komt één ding duidelijk naar voren: online verzekeraars met duidelijke voorwaarden en zonder verborgen kosten scoren het hoogst!
 

Snel en gemakkelijk

De enquête werd uitgevoerd om te peilen hoe de dienstverlening en het gemak van online verzekeren werd ervaren. Klikzeker.nl gebruikt een uitgekiende methode waarmee in slechts een paar klikken precies de juiste dekking voor laptop, fiets, camera of ander item kan worden gekozen. Bijna 80% van de ondervraagden vond dit proces ‘snel genoeg’ of zelfs ‘erg snel’ gaan. De aangeboden polis sloot in de meeste gevallen goed aan op de wensen. Voor meer dan driekwart van de bezoekers was de bijbehorende informatie bovendien helder.
 

Verborgen kosten

Online verzekeren is weliswaar niet nieuw, de manier waarop Klikzeker.nl dit doet wel. Consumenten storen zich - ook bij online aanbieders - aan het feit dat verborgen kosten zoals afsluitprovisie en assurantiebelasting vaak pas in de laatste stap getoond worden. Het feit dat bij de nieuwe methode al na de eerste klik een transparante alles-in-één prijs wordt getoond, draagt bij aan het feit dat voor meer dan de helft van de bezoekers duidelijk is welke kosten onder de verzekering vallen.

Doorlopende verzekering passé

Een andere opvallende conclusie is het feit dat bijna 70% van de ondervraagden een doorlopende verzekering eigenlijk niet nodig vindt. Liever kiest men voor een vaste looptijd van 1 of 2 jaar met een vaste prijs. Nog maar 4% zou overwegen een doorlopende verzekering afsluiten.

Kortom, Klikzeker.nl scoort goed als het gaat om duidelijkheid en eenvoud en daar werden onze panelleden erg blij van.

Dit artikel is gepubliceerd i.s.m. Klikzeker en geschreven door Art den Boer. De redactie van PCM is niet betrokken geweest bij de totstandkoming van dit artikel.http://www.techpanel.nl

Geschreven door: Tijs Hofmans op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: Klikzeker

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie