Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Online auto kopen steeds aantrekkelijker

Een op de vijf consumenten overweegt een auto te kopen via internet als dit mogelijk zou zijn. In 2001 was dit nog maar twee procent. Dit blijkt uit onderzoek van Capgemini.Volgens CapGemini is internet de belangrijkste bron van informatie voor consumenten die op zoek zijn naar een andere auto. Tachtig procent van de ondervraagden gebruikt internet, maar de manier waarop verandert wel. Nieuwe online tools, zoals zoekmachines, blogs over auto's en internetfora, zijn een belangrijke informatiebron geworden voor autokopers.
Van de ondervraagde internetgebruikers geeft 29 procent aan gebruik te maken van zogenoemde consumer-to-consumer-sites (C2C) voor het vinden van informatie. Vorig jaar was dit nog 21 procent.

Verder wijst de consument de traditionele informatiesites af ten gunste van websites van fabrikanten. Websites van fabrikanten zijn nu de meest geraadpleegde bron van informatie. Consumenten komen daar eerst kijken en gaan vervolgens op zoek naar besprekingen van andere gebruikers.

Het onderzoek geeft nog meer trends aan: 34 procent van de Europese consumenten verwacht bijvoorbeeld binnen vier uur antwoord te krijgen op een verzoek via internet. Krijgen ze niet snel genoeg antwoord, dan gaat de helft van de respondenten op zoek naar een andere dealer en 25 procent naar een andere fabrikant of zowel een andere dealer als een andere fabrikant.

 

Bron: Emerce

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie