abonneren

Online advertentie-uitgaven verdubbelen tegen 2011

Amerikaanse bedrijven zullen dit jaar meer dan $21 miljard uitgeven aan internetadvertenties. Dit bedrag zal tegen 2011 zijn verdubbeld. Dit blijkt uit een onderzoek van het bedrijf eMarketer. Volgens eMarketer zijn Amerikaanse bedrijven bezorgd over de Amerikaanse economie. Deze bezorgdheid zorgt ervoor dat hun verwachtingen wat betreft advertentie-uitgaven pessimistischzijn ingesteld. Bedrijven verwachten dat de VS hard op weg is naar een recessie en daarom houden ze dit jaar en volgend jaar de hand op de knip.

Volgens het onderzoek zullen bedrijven dit jaar 2,1 procent meer besteden aan advertenties in de traditionele media; kranten, tijdschriften en televisie. Online advertentie-uitgaven zullen toenemen met 26,7 procent.

eMarketer verwacht dat de komende jaren betaalde zoekresultaten de belangrijkste vorm van online adverteren zal zijn. Ongeveer 40 procent van alle online advertentie-uitgaven zullen de komende jaren besteed worden aan betaalde zoekresultaten. Volgens het onderzoek zijn banner-advertenties goed voor ongeveer 20 procent van de online-advertentieomzet, en ‘classifieds' zijn goed voor 17 procent van de omzet.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie