Onderzoek: televisie legt het af tegen internet

© CIDimport

Onderzoek: televisie legt het af tegen internet

Geplaatst: 23 augustus 2007 - 06:08

Aangepast: 17 november 2022 - 08:48

Redactie ID.nl

De hoeveelheid tijd dat mensen op het internet spenderen, is bijna evenveel als dat ze televisie kijken. De populairste plekken op het internet om de tijd door te brengen zijn websites die zich richten op user-generated content, zoals Digg en YouTube, en netwerksites als MySpace en Facebook. De conclusies komen uit een onderzoek van IBM naar het gedrag van consumenten.

De hoeveelheid tijd dat mensen op het internet spenderen, is bijna evenveel als dat ze televisie kijken. De populairste plekken op het internet om de tijd door te brengen zijn websites die zich richten op user-generated content, zoals Digg en YouTube, en netwerksites als MySpace en Facebook.

De conclusies komen uit een onderzoek van IBM naar het gedrag van consumenten. Het onderzoek is onderdeel van een uitgebreider onderzoek van IBM naar de toekomst van adverteren. Het complete onderzoek wordt in het derde kwartaal van dit jaar gepresenteerd.

Uit het onderzoek blijkt dat 19 procent van de respondenten per dag zes uur of meer voor zijn plezier over het internet surft. Acht procent spendeert zoveel tijd aan televisiekijken. 66 procent van de respondenten kijkt één tot vier uur televisie en bij websurfen is dit 60 procent.

De populairste activiteit op het internet is het kijken naar online filmpjes. Ongeveer 67 procent van de respondenten geeft aan naar online filmpjes te kijken of dat te willen doen. De populairste videodient is YouTube. Ongeveer 40 procent van de respondenten zegt regelmatig YouTube te bezoeken. Andere populaire sites zijn sites van televisiezenders (33%), zoekdiensten (32%) en sociale netwerken (28%).


Bron: Reuters

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten