Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Onderzoek: televisie legt het af tegen internet

De hoeveelheid tijd dat mensen op het internet spenderen, is bijna evenveel als dat ze televisie kijken. De populairste plekken op het internet om de tijd door te brengen zijn websites die zich richten op user-generated content, zoals Digg en YouTube, en netwerksites als MySpace en Facebook.De conclusies komen uit een onderzoek van IBM naar het gedrag van consumenten. Het onderzoek is onderdeel van een uitgebreider onderzoek van IBM naar de toekomst van adverteren. Het complete onderzoek wordt in het derde kwartaal van dit jaar gepresenteerd.

Uit het onderzoek blijkt dat 19 procent van de respondenten per dag zes uur of meer voor zijn plezier over het internet surft. Acht procent spendeert zoveel tijd aan televisiekijken. 66 procent van de respondenten kijkt één tot vier uur televisie en bij websurfen is dit 60 procent.

De populairste activiteit op het internet is het kijken naar online filmpjes. Ongeveer 67 procent van de respondenten geeft aan naar online filmpjes te kijken of dat te willen doen. De populairste videodient is YouTube. Ongeveer 40 procent van de respondenten zegt regelmatig YouTube te bezoeken. Andere populaire sites zijn sites van televisiezenders (33%), zoekdiensten (32%) en sociale netwerken (28%).


Bron: Reuters

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie