Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

nVidia werkt aan Shader Model 5.0

Op dit moment is Shader Model 3.0 nog de standaard en staan we pas aan de vooravond van Shader Model 4.0 (onderdeel van de DirectX 10-specificatie).
Toch denkt nVidia al verder: in de nieuwe SDK zijn al profielen te vinden die duiden op Shader Model 5.0.

De nieuwe software development kit (SDK 10) van nVidia bevat verbeteringen op Shader Model 4.0, die duidelijk refereren naar het nieuwe Shader Model: zo zijn er verwijzingen te vinden naar Fragment50, Vertex50 en Geometry50. Deze profielen zijn gekoppeld aan de pixel shaders, vertex shaders en geometry shaders.

Niemand kan precies vertellen wat de verschillen tussen SM4.0 en SM5.0 gaan zijn. Dat nVidia er al in de SDK rekening mee houdt betekent dat het bedrijf verwacht dat het nieuwe Shader Model niet lang op zich zal laten wachten. De SDK is bedoeld voor softwareontwikkelaars; met de SDK kunnen ze optimaal gebruik maken van de meest recente hardware van nVidia.

X-bit Labs

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie